PRZYGODA W TRÓJMIEŚCIE

W dniach 6-8 maja 2019 klasy Vb, Va, VI, VII i VIII wybrały się na wycieczkę. Pierwszy dzień naszej przygody w Trójmieście zaczęliśmy od zwiedzania Gdańska. Zobaczyliśmy tam Żurawia, Kościół Mariacki, ratusz, fontannę Neptuna i budowlę, na której wisiał ząb. Gdy dotarliśmy do Złotej Bramy, była przerwa na lody lub gofry. Następnie poszliśmy do kościoła świętej Brygidy, gdzie zafascynował nas ołtarz z bursztynów.

Kolejnym punktem wyprawy był pomnik Obrońców Poczty Polskiej. Następnie dotarliśmy na plac Solidarności, na którym znajdowały się trzy krzyże, a na nich trzy kotwice. Po ciężkim dniu zwiedzania pojechaliśmy tramwajem do schroniska.

W drugim dniu zwiedzaliśmy Westerplatte oraz stadion w Gdańsku. Następny etap to Gdynia i statek „Dar Pomorza” oraz molo w Sopocie. Spacerowaliśmy brzegiem morza, a niektórzy moczyli stopy w zimnej wodzie. Późnym wieczorem relaksowaliśmy się w Aquaparku. Trzeciego dnia w drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się w Malborku, by podziwiać krzyżacki zamek.

Była to bardzo udana wycieczka, dzięki której poznaliśmy lepiej historię naszego kraju.